بازداشتگاه یا هتل ؟

چند ماه پیش به طور اتفاقی روزنامه ای را خواندم که در آن به مطلب جالبی اشاره شده بود که من را شگفت زده کرد . روزنامه حمایت که امتیاز آن را سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور کسب نموده است به مدیر مسئولی سید صولت مرتضوی بابا حیدری خبری را در شماره 1277 خود به چاپ رسانده بود که توجه من را جلب کرد . در صفحه اول این شماره از روزنامه، خبری بزرگ چاپ شده بود : دهمین بازداشتگاه موقت کشور در کرمانشاه به بهره برداری رسید . تصاویری که از این بازداشتگاه در روزنامه به چاپ رسیده بود بیشتر شبیه به هتل 5 ستاره بود تا یک بازداشتگاه !!! یادم هست مدت ها پیش به دلایل امنیتی توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت شدم .


تصویر بازداشتگاه کرمانشاه در شماره 1277 روزنامه حمایت

بعد از زد خوردی حسابی تعدادی لباس شخصی من را داخل ماشینی کردند و به جایی نامعلوم بردند که تا به الان هنوز از ماهیت آن مکان با خبر نشده ام . وقتی به دور و اطراف خودم نگاه کردم دیدم در اتاقی کثیف، سرد و وحشتناک نگهداری می شوم ولی یادم نمی آید که بازداشتگاهی که من در آن بازداشت بودم به مانند هتل بوده باشد . بند 209 (بند وزارت اطلاعات) و بند 2 الف (بند اطلاعات سپاه) زندان اوین یکی از مهمترین بازداشت گاه های زندانیان امنیتی - سیاسی هستند؛ اخبار زیادی از این بازداشتگاه های امنیتی به گوش مان رسیده است که یقینا آنها نیز مانند تمام بازداشتگاه های رژیم شباهتی به هتل ندارند . حال بخشی از امکانات این 2 بازداشتگاه ایران را بیان می کنم که شاید بیشتر با بازداشتگاه های ایران آشنا بشوید :

1 - اتاق های انفرادی کثیفی که طولشان 2 متر و عرضشان یک متر است بدون نور خورشید که مانند گوری می مانند که در جای نمناکی قرار دارد .
2 – هیچ گاه شما بدون چشم بند نخواهید بود مگر در سلول خود .
3 – غذا هم که بهتر است در موردش صحبت نکنیم .
4 – شکنجه های روحی و جسمی گوناگون که انواع مختلفی دارد .
5 - برخورد باز جویان که بمانند حیوانی با شخص متهم برخورد می کنند .
و .....

حال با این تفسیرات شما باز هم فکر می کنید که بازداشتگاه های ایران شبیه به هتل های 5 ستاره هستند ؟؟؟ دوستان زیادی از من در بازداشتگاه های مختلف بوده اند و همه آنها در بدترین شرایط روحی و جسمی نگهداری می شدند تا با لغزشی از روی فشار آنها را وادار به اعتراف کنند و از آنها مانند دکتر هاله اسفندیاری فیلم تلویزیونی تهیه کنند و آن را در شبکه های مختلف خود نشان دهند و به این قدرت شیطانی خود افتخار کنند . هم اکنون دانشجویان زیادی که جرم آنها حتی به خودشان هم گفته نشده است در این بازداشتگاه های مخوف بسر می برند و هر روز را با شکنجه به شب می رسانند و شب ها برای خود آرزوی مرگ می کنند . جوانانی که بجای آنکه بخاطر کارهای علمی شان مورد تشویق قرار بگیرند و الگوی مردم شوند در زندان های رژیم خود خوانده ی اسلامی در بدترین شرایط ممکن بسر می برند . ولی روزی خواهد رسید که مسئولان این رژیم نیز جواب گوی کارهای شیطانی خود باشند .



0 نظرات: